راد تمام رزوه چیست؟

توسطمدیریت

راد تمام رزوه چیست؟

روش های تولید راد تمام رزوه:

راد تمام رزوه سیم فولادی است که در تمام طول آن رزوه شده است. آلیاژ راد تمام رزوه هیلتی معمولاً از فولاد ساختمانی با مقاومتی مشخص است و در مواردی که در کاشت راد ستون در فونداسیون ممکن است خوردگی ایجاد شود قرار می گیرد از عملیات روکش دهی و یا سخت کاری برای محافظت از سیم ها استفاده می شود. راد تمام رزوه استیل در سایزهای مختلف درباره داده های مقاومتی مختلف تولید شده که می‌توان با توجه به کاربرد و احتیاج ما از انواع وزن راد تمام رزوه استفاده کنیم. راد تمام رزوه استیل کاربرد های گوناگونی دارد که از جمله آنها می توان استفاده جهت کاشت راد شیمیایی نصب پلیت و آویز تاسیسات و غیره نام برد.

کاشت راد در بتن و راد بولت در عملیات عمرانی و سازه یا انکر راد تمام رزوه در جهت نصب سازه های فولادی به بتن مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان مثال:

  • نصب بیس در فونداسیون جهت بنای ستون های فولادی و کاشت راد در ستون
  • نصب بیس پلیت جهت الان کردن تیر ها و دکل های برق و کاشت میلگرد و راد در فونداسیون
  • نصب و کاشت راد شیمیایی در ساختمان

پرکاربردترین موارد استفاده از کاشت راد با چسب بتن در تاسیسات و عملیات عمرانی می باشد.

راد بولت یا انکر راد ستون در فونداسیون به عنوان نگهدارنده و ثابت کننده بنا بسته به نوع تاسیسات یا کاربری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل امکان خوردگی کاشت راد در فونداسیون را به وسیله عملیات روکش دهی و یا سخت کاری مقاوم در کاشت راد تمام رزوه در ستون می کنند.

راد بولت به دو روش زیر تولید می شود:

  1. تولید به روش حدیده کاری

امروزه با وجود روش رولینگ در کاشت راد در فونداسیون از این روش زیاد استفاده نمی شود و فقط برای آلیاژهای خاص انکر بولت راد و کاشت راد که امکان تولید به روش رولینگ وجود ندارد در کاشت راد با چسب بتن مورد استفاده قرار می گیرد. در روش حدیده کاری کاشت راد در بتن در زمانهای قدیم تا وقتی که روش رولینگ متداول شد استفاده می شد در این روش رزوه های راد به صورت براده برداری در کاشت راد ستون در فونداسیون ایجاد میشود.

  1. تولید راد گالوانیزه با روش رولینگ

تولید راد های اف آر پی یا راد تمام رزوه به وسیله روش رولینگ انجام می شود. متداول ترین روش تولید را داده در بطن روش رولینگ است که در این روش دو قرقره و نیروی فشار و دور آن را بر روی راد تمام رزوه اعمال می کنیم. این روش در کاشت راد با چسب بتن کیفیت سطح سختی و استحکام تسلیم و مقاومت در برابر سایش بسیار بالاتری را نسبت به براده برداری دارد.

تولید راد گالوانیزه و کاشت راد رولینگ مزایای زیادی دارد مانند:

کاشت راد در ستون فونداسیون و تنش پسماند مفید و ایجاد خواب کریستالی یکنواخت در جهت پیچ و کاشت راد در کاشت شیمیایی راد در ستون با تولید به ایجاد فشردگی کریستالی است. مقاومت رادیو گالوانیزه به ضخامت گالوانیزه در کاشت میلگرد و راد بستگی دارد. در این روش لایه روی راد به صورت الکتریکی پوشش دهی می شود و برای پوشاندن فلز مادر از فلز محافظ به صورت آن استفاده می شود که در کاشت میلگرد و راد با چسب بتن از خوردگی فلز مادر جلوگیری میکند. برای جلوگیری از خوردگی راد ها در کاشت راد ستون در فونداسیون از روش الکترو گالوانیزه استفاده می شود.

لطفا جهت اطلاع ازهزینه، تعرفه و قیمت راد تمام رزوه با شرکت سازه کار گذر در تماس باشید.

درباره نویسنده

مدیریت administrator

دیدگاه‌ها بسته شده اند.

مستقیم با مدیریت