مقاوم سازی با ژاکت فولادی

توسطمدیریت

مقاوم سازی با ژاکت فولادی

مقاوم سازی با ژاکت فولادی ،شرکت مقاوم سازی با ژاکت فولادی در تهران و کرج،لیست قیمت مقاوم سازی با ژاکت فلزی، تعرفه ، هزینه مقاوم سازی با ژاکت فولادی (فلزی) ، نصب ژاکت فولادی برای مقاوم سازی ، خدمات ژاکت فولادی ، ژاکت فولادی چیست؟ مقاوم سازی ستون بتنی با ژاکت فولادی ، مقاوم سازی سازه و تقویت ستون های بتنی با ژاکت فولادی (روکش فولادی) ، هدف مقاوم سازی اتصالات خورجینی ، مقاوم سازی تیر برشی ، ژاکت فولادی و ژاکت بتنی در مقاوم سازی

ژاکت فولادی

تقویت و مقاوم سازی ستون بتنی با ژاکت فولادی یکی از روش های پرکاربرد در مقاوم سازی سازه و تقویت ستون های بتنی می باشد که باعث افزایش مقاومت برشی ستون می باشد. تاثیر داشتن استفاده از ژاکت فولادی یا فلزی بستگی به سختی مناسب روکش ژاکت در برابر تغییر شیت های جانبی بتن دارد. استفاده و به کار بردن ژاکت فولادی یا فلزی در مقاوم سازی خاک زیر پی روش مناسب در بهسازی ساختمان های بتنی بوده و علاوه بر افزایش مقاومت و شکل پذیری وزن قابل ملاحظه ای را نیز به ساختمان اضافه می کند. مقاوم سازی با ژاکت فلزی بر حسب مورد می‌تواند به صورت دورپیچ یا نواری و یا موضعی باشد.

در در شرایطی که هدف مقاوم سازی اتصالات خورجینی تنها افزایش مقاومت برشی تیر و یا جبران کمبود خاموت در ستون ها جهت جلوگیری از کمانش آرماتورهای طولی باشد به جای ورق فلزی در مقاوم سازی سازه در برابر زلزله می توان از نوارهای فلزی پیرامون استفاده کرد.

مقاوم سازی با ژاکت فلزی

با استفاده از ژاکت فولادی و ژاکت بتنی در مقاوم سازی می توان از اعضای سازه را به صورت موضعی مقاوم سازی کرد و باعث مقاوم سازی کلیساختمان نیز شد. مقاوم سازی با ژاکت فولادی ازروش‌هایمرسومدرمقاوم‌سازی ساختمان است. مقاوم سازی خاک زیر پی ساختمان ها جهت افزایش مقاومت سازه و بهسازی لرزه ای در برابر نیروهای مختلف مانند زلزله یکی از راه های بهبود عملکردی ساختمان و مقاوم سازی ساختماندر برابر زلزله و افزودن عمر مفید ساختمان است. با بررسی می توان از مقاوم سازی ژاکت فولادی یا مقاوم سازی به روش شاتکریت بهره برد. مقاوم سازی سازه انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارد.

کاربرد مقاوم سازی با ژاکت فولادی:

  • پوشش دادن بتن در مقاوم سازی با ژاکت فولادی
  • استفاده از ژاکت فولادی جهت مقاوم سازی ساختمان و مقاوم سازی سازه
  • مقاوم سازی المان های سازه های بتنی مانند ستونها و تیرها در مقاوم سازی ساختمان های فرسوده
  • افزایش مقاومت خمشی المان های سازه در مقاوم سازی سازه های بنایی با اف آر پی
  • افزایش مقاومت برشی المان های سازه در مقاوم سازی ساختمانهای اسکلت فلزی
  • افزایش سختی جانبی سازه در مقاوم سازی ساختمان بنایی در برابر زلزله

دلایل رایج بودن ژاکت فولادی

لازم به ذکر است که مقاوم سازی تیر های فولادی و مقاوم سازی ستون های بتنی که دارای ضعف در مقدار درصد آرماتور موجود هستند استفاده از ژاکت فولادی جهت مقاوم سازی بسیار رایج است. جهت مقاوم سازی با ژاکت فولادی ابتدا پلیت ها در اطراف ستون بتنی به هم جوش می شوند و سپس با بولت به ستون متصل می گردند و پلیت ها با استفاده از چسب اپوکسی در بالا و پایین تیرها جهت مقاوم سازی فونداسیون متصل می گردند. در شرایطی که بحث مقاومت برشی و کم بودن آرماتور مد نظر باشد توصیه می شود از نوارهای فولادی و نبشی در مقاوم سازی خاکزیر پی استفاده شود در ابتدا سوراخ‌هایی در قطعه بتنی ایجاد می کنیم و با استفاده از بولت پلیت های فولادی را به قطعه بتنی متصل میکنیم و فضای باقی مانده را با اپوکسی پر میکنیم.

مقاوم سازی ، تقویت یا بهسازی به معنی افزایش مشخصات سازه از منظر باربری سازه می باشد. سازه ها و ساختمان های موجود و احداث شده بنایی و یا فلزی و بتنی بنا به دلایل مختلف می‌توانند نیازمند مقاوم سازی و تقویت باشند. از جمله این دلایل می‌توان به مواردی در زیر اشاره کرد. از جمله مزیت های این روش عبارتند از:

  • عدم نیاز به قالب بندی بر خلاف روش مقاوم سازی با ژاکت بتنی در مقاوم سازی با ژاکت فولادی
  • سرعت اجرای بیشتر در مقاوم سازی ساختمان ترک خورده
  • امکان اصلاح اغلب مشکلات سازه ای در قابهای بتنی در مقاوم سازی ساختمان های فرسوده
  • ایجاد مشکل برای معماری در این روش کمتر بوده در مقاوم سازی ساختمان کاهگلی
  • گزینه ای مناسب برای پوشش دادن بتن در ستون ها در مقاوم سازی سازه در برابر زلزله

لینک های مرتبط :

انواع روش های مقاوم سازی با ژاکت های فولادی

ژاکت فولادی چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای مقاوم سازی با ژاکت فلزی

معایب مقاوم سازی با ژاکت فولادی

کاربردهای مقاوم سازی با ژاکت فلزی

مقاوم سازی تیر با ژاکت فولادی – فلزی

مقاوم سازی سازه های بتنی با ژاکت فلزی

نحوه اجرای ژاکت فلزی برای تیرها

نحوه اجرای ژاکت فلزی برای ستون ها

درباره نویسنده

مدیریت administrator

دیدگاه‌ها بسته شده اند.

مستقیم با مدیریت