نحوه کار با دستگاه کرگیری بتن

توسطمدیریت

نحوه کار با دستگاه کرگیری بتن

آشنایی با دستگاه های کرگیری بتن و نحوه کار

آزمایش کرگیری بتن یا مغزه گیری بتن در واقع به عمل جدا کردن قسمتی از میانه یک مقطع بتنی گفته می شود. به عبارتی در سوراخکاری و کرگیری در دیوار برش ھای دایره ای در دیوار ھا و دال ھای بتنی ، مغزه گیری بتن نام دارد که ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد. گاھا برای ایجاد بازشو در دیوار ھا و دال ھا به دلایل مختلفی از جمله عبور لوله ھا، کابل ھای برق و تلفن و سایر

تجهیزات در کرگیری از فونداسیون مورد نظر معمولا به برش ھای دایروی شکلی که در سوراخکاری آسفالت در محل ھای مشخص نیاز می باشد که می توان از آزمایش کرگیری بتن استفاده نمود. برای کاربرد انواع کرگیری بتن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نفوذپذیری آب یا گاز در کرگیری بتن
  • تحلیل سنگ نگاری در کرگیری سنگ
  • تست نفوذپذیری کلر در کرگیری سقف
  • تعیین مقاومت و چگالی در کرگیری دیوار
  • عمق کربنات شدن بتن در کرگیری بنزینی
  • تحلیل شیمیایی در کرگیری ستون

آزمایش کرگیری ستون به دلایل مختلفی ممکن است انجام شود. یکی از علل نیاز به کرگیری از ستون می تواند مشکلات مربوط به مقاومت بتن و عدم تایید آن توسط دستگاه نظارت باشد.

آزمایش کرگیری بتن مسلح ، تقریبا در تمام مواردی که در سازه ھا از کرگیری سوراخکاری بتن استفاده می شود، مورد نیاز است. به طور کلی آزمایش کرگیری بتن مسلح با آزمایش کرگیری بتن معمولی تفاوت چندانی ندارد و با توجه به این نکته که سگمنت مته کرگیری دیوار از جنس الماس می باشد، امکان برش المان ھای تسلیح بتن را نیز فراھم می کند.

دستگاه آزمایش کرگیری:

دستگاه آزمایش کرگیری از بتن به علت اصطکاک بالا در زمان سوراخکاری بتن گرمای زیادی ایجاد می کند که می تواند سبب از بین رفتن الماس ھای سرمته کرگیر آسفالت و ھمچنین اعمال فشار بیش از حد به موتور دستگاه گردد.

دستگاه آزمایش کرگیری بتن مکانیزم عملکردی به صورت چرخشی و نیروی پیش راننده قابل تنظیم ، توسط اپراتور دارد. تامین نیروی لازم برای گردش موتور دستگاه کرگیری بتن از طریق الکتریسیته، بنزین و یا سیستم ھای ھیدرولیک می باشد که البته معمول ترین آن ھا در کرگیری از فوتداسیون استفاده از جریان برق است که برای به حداقل رساندن آسیب ھا لازم است اپراتور با دستگاه کاملا آشنا باشد.

مراحل کار با دستگاه کرگیری بتن به شرح زیر است.

  • ابتدا سطحی که قرار است کرگیری از ستون بر روی پایه آن قرار بگیرد را کاملا تمیز کنید.
  • محل مورد نظر را علامت گذاري نمائید. اینکاربا 2 روش انجام می گردد: در آزمایش کرگیری دستگاه را با پایه در محل مورد نظر قرار داده، مته را نصب کنید و موتور دستگاه را به صورت خاموش به سمت محل مورد نظر هدایت نمائید. با استفاده از شاخک هاي موجود بر روي پایه کرگیری دیوار شما می توانید محل دقیق سوراخکاري را مشخص نمایید.
  • کاشت بولت براي فیکس کردن پایه: از طریق شیار موجود بر روي پایه در کرگیری از فونداسیون، محل نصب بولت را علامت گذاري کنید. سپس پایه را از محل دور کنید و با دستگاه بتن کن و مته الماسه سوراخ متناسب با بولت مورد نظر را ایجاد نمایید. سپس داخل سوراخ را با دمنده در کرگیری در معدن کاملا تمیز کنید. سپس بولت مورد نظر را نصب نمایید.
  • فیکس کردن پایه : در کرگیری از ستون بتنی پایه را به محل قبلی باز گردانیده، شیار پایه را بر روي محل نصب بولت قرار دهید بصورتی که بتوان بولت را مشاهده کرد. سپس با استفاده از پیچ مخصوص پایه را در بولت فیکس کنید.
  • با لانس کردن پایه: با استفاده از تراز هاي عمودي و افقی موجود در کرگیری ساختمان بر روي بدنه دستگاه و پیچ هاي تنظیم موجود بر روي پایه ، دستگاه را تراز کنید.
  • شروع به کار: در کرگیری سوراخکاری بتن که با آب کار میکنند ، شلنگ آب با استفاده از کوبلینگ به دستگاه متصل می شوند. بعد از این کار مته را بر روي دستگاه نصب کنید.

جهت اطلاع از قیمت ،تعرفه و هزینه دستگاه آزمایش کرگیری و همچنین جهت خدمات و اجرای عملیات کرگیری بتن با شرکت سازه کار گذر در تماس باشید.

درباره نویسنده

مدیریت administrator

دیدگاه‌ها بسته شده اند.

مستقیم با مدیریت