نکات مهم در کاشت بولت

توسطمدیریت

نکات مهم در کاشت بولت

مهم ترین نکته در کاشت بولت چیست ؟

در روش کاشت بولت مکانیکی، نیازی به ایجاد سوراخ با عمق زیاد برای کاشت رول بولت در سازه نیست. رول بولت ساختمانی که به انکر مکانیکی نیز معروف است، با ایجاد نیروی اصطکاکی یا انبساطی در انکر بولت در بتن درون مصلح پایه مانند آجر، سنگ و بتن باعث اتصال صفحه پلیت با سطح مصالح پایه در انکر بولت سقفی می شود.

مهم ترین وسیله در کاشت بولت مکانیکی، رول بولت است. رول بولت لرزه ای وسیله ای فلزی است که معمولا از آلیاژ آهن در تست انکر بولت ساخته می شود. کاربرد های استفاده از کاشت بولت:

  • نصب صفحه اتصال به‌ منظور اجرای تیر و یا ستون جدید در انکر بولت فیشر
  • نصب صفحات فلزی به منظور اجرای نما در ساختمان های بتنی در انکر بولت با رول بولت
  • نصب تجهیزات و آویزهای تأسیساتی به المان های بتنی موجود در انکر بولت استیل
  • الحاق اجزاء سازه‌ای جدید به سازه موجود در انکر بولت در فونداسیون
  • تقویت فونداسیون، تیر و ستون در ساختمان‌های بتنی در انکر بولت در بتن
  • اجرای ژاکت بتنی به منظور مقاوم سازی ساختمان در انکر بولت استیل

در روش کاشت مکانیکی بولت، ابتدا سطح موردنظر غبارزدایی شده تا آلودگی ها و گردوغبار از سطح مورد نظر در انکر بولت و راد پاک شوند و سپس آن قسمت از سازه در انکر بولت بتن سوراخ می شود. سطح مورد نظر می تواند بتن، سنگ و آجر باشد.

در روش کاشت بولت مکانیکی، عمق سوراخکاری باید به دقت تعیین شود؛ زیرا نیروی زیادی به سازه در کاشت انکر بولت در بتن وارد می کند و باید با نهایت دقت و محاسبات دقیق در انکر بولت در فونداسیون انجام شود.

برای قیمت کاشت رول بولت یا هزینه ی کاشت بولت مکانیکی پارامتر مشخصی در فهرست بها در نظر گرفته نشده است. در صورتیکه در پروژه های ساختمانی نیاز به استفاده از این عملیات بود باید آنرا به عنوان پارامترهای ستاره دار در انکر بولت رول پلاک یا جدید در نظر گرفت.

اتصال مصالح مختلف با استفاده از کاشت بولت از طریق ایجاد نیروی انبساطی و انقباضی انجام می شود و نیازی به حفر سوراخ های عمیق در روش کاشت رول بولت نمی باشد. برای کاشت بولت مکانیکی عموما از رول بولت ها استفاده می شود که به آن انکر مکانیکی نیز گفته می شود.

پس از جای گیری رول بولت در بتن درون سوراخ ها، هدایت آنها از طریق چکش های به خصوصی صورت می گیرد و بدین طریق رول بولت ها در فونداسیون درون سوراخ ها جای می گیرند.

 

با شرکت سازه کار گذر در نصب و اجرای کاشت رول بولت در بتن در تماس باشید.

درباره نویسنده

مدیریت administrator

دیدگاه‌ها بسته شده اند.

مستقیم با مدیریت